пятница, 20 мая 2016 г.

Креативные задания. Игра "Сумасшедший архитектор"



Божевільний архітектор

Дана гра спрямована на розвиток креативності, творчого мислення та вмінню поєднувати непоєднувані речі.

Інструкція: «Давайте намалюємо будинок. Але перед тим як приступимо до цього завдання, виберіть 10 будь-яких слів. Уявіть, що вам, як архітекторові замовили проект будинку. Але замовник виставив 10 обов’язкових вимог. Це і є вибрані слова. Тут може бути що завгодно. Наприклад, «апельсин» – і дах вашого будинку може бути помаранчевим, «тарілка» – зробіть круглі вікна у ванній і т.д. Малюючи на папері, одночасно уявляйте, як це могло б виглядати в реальному житті».
Слова можна підбирати методом мозкового штурму кожен сам собі, або один для одного. Ще можна написати на аркуші і тягнути їх по черзі поки не назбирається 10 слів.
Протягом малюнку можна коментувати процес, що сприяє ще більшому розвитку названих якостей.
Вкінці діти демонструють один одному малюнки і розповідають про них історію.














Тест «Кола» для діагностикитворчих здібностей

Тест призначений для діагностики творчих здібностей. А саме, оригінальності, гнучкості і швидкості.

Дитині пропонується аркуш з 20 намальованими кружечками діаметром не менше 2 см і дається завдання: «Перетвори кола в які-небудь незвичайні предмети (намалюй їх, використовуючи ці кола)». На виконання завдання дається 5 хвилин.

Обробка результатів
Творчі здібності проявляються в оригінальності, гнучкості, швидкості.
ОРИГІНАЛЬНІСТЬ зображення виявляється в тому, що у дитини виникають нові, нестандартні ідеї малюнків предметів, що мають форму кола.
Звичайними, тобто стандартними, будуть зображення, які часто зустрічаються в дитячих малюнках (яблуко, м’ячик, сонечко, обличчя людини, мордочка зайчика, тарілка, колесо, повітряна кулька, квітка і т. д.). За такі малюнки присвоюється 0 балів.
Оригінальними можна вважати зображення предметів, які не так часто малюють діти (кнопка дзвінка, торт, ґудзик, їжачок, що згорнувся в клубочок, Колобок, смайлик, планета Марс, дзеркальце, хокейна шайба, вишенька і т. д.). Кожен оригінальний малюнок оцінюється в 1 бал. Якщо дитина об’єднує в одну композицію 2 кола і ​​більше, то можна додати за оригінальність по 1 балу за кожне об’єднання.
ГНУЧКІСТЬ – це здатність дитини висувати різноманітні ідеї малюнків, звертаючись до різних областей знань, використовуючи широке коло предметів і явищ. Для оцінки гнучкості підраховується кількість узагальнюючих слів-понять, які можуть включати в себе відразу кілька намальованих предметів і явищ.
Наприклад, малюнки людини або тільки голови (лиця) можна об’єднати загальним поняттям «людина». Інші слова-поняття об’єднують інші предмети, наприклад: «небесні тіла» (Місяць, Сонце, планета), «фрукти та овочі» (яблуко, вишня, помідор, кавун). Так, ви можете включити намальовані дитиною предмети в групи «тварини», «рослини», «посуд», «аксесуари» та ін.
Кількість груп, які можуть включати кілька предметів або навіть один, підраховується і оцінюється – по 1 балу за кожну групу. Звертаємо вашу увагу, що при аналізі та підрахунку груп враховуються всі зображення, а не тільки оригінальні.
ШВИДКІСТЬ – це швидкість, продуктивність образотворчої діяльності дитини, тобто це здатність за обмежену кількість часу (5 хвилин) виконати великий обсяг роботи, намалювати багато круглих предметів. У тесті підраховується кількість кіл, які використала дитина для зображення предметів. За кожне коло-малюнок дається 1 бал.
Інтерпретація результатів
Низький рівень:
  • Оригінальність 0-2 бали
  • Гнучкість 1-2 бали
  • Швидкість 0-9 балів
Середній рівень:
  • Оригінальність 2-6 балів
  • Гнучкість 3-4 бали
  • Швидкість 10-13 балів
Високий рівень:
  • Оригінальність понад 7 балів
  • Гнучкість понад 5 балів
  • Швидкість понад 14 балів
Результати тесту не відображають повноту творчого потенціалу дитини. Спостерігайте за дитиною: якщо вона увесь час щось вигадує, фантазує – то її творчий потенціал очевидний, якщо вважає за краще діяти за зразком, інструкцією, шаблоном, боїться проявляти ініціативу, допоможіть відчути дитині радість творчості.

Комментариев нет:

Отправить комментарий