Божевільний архітектор
Дана гра спрямована на розвиток креативності, творчого мислення та вмінню поєднувати непоєднувані речі.Слова можна підбирати методом мозкового штурму кожен сам собі, або один для одного. Ще можна написати на аркуші і тягнути їх по черзі поки не назбирається 10 слів.
Вкінці діти демонструють один одному малюнки і розповідають про них історію.
Тест «Кола» для діагностикитворчих здібностей
Тест призначений для діагностики творчих здібностей. А саме, оригінальності, гнучкості і швидкості.Дитині пропонується аркуш з 20 намальованими кружечками діаметром не менше 2 см і дається завдання: «Перетвори кола в які-небудь незвичайні предмети (намалюй їх, використовуючи ці кола)». На виконання завдання дається 5 хвилин.
Обробка результатів
Творчі здібності проявляються в оригінальності, гнучкості, швидкості.
Оригінальними можна вважати зображення предметів, які не так часто малюють діти (кнопка дзвінка, торт, ґудзик, їжачок, що згорнувся в клубочок, Колобок, смайлик, планета Марс, дзеркальце, хокейна шайба, вишенька і т. д.). Кожен оригінальний малюнок оцінюється в 1 бал. Якщо дитина об’єднує в одну композицію 2 кола і більше, то можна додати за оригінальність по 1 балу за кожне об’єднання.
ГНУЧКІСТЬ – це здатність дитини висувати різноманітні ідеї малюнків, звертаючись до різних областей знань, використовуючи широке коло предметів і явищ. Для оцінки гнучкості підраховується кількість узагальнюючих слів-понять, які можуть включати в себе відразу кілька намальованих предметів і явищ.
Наприклад, малюнки людини або тільки голови (лиця) можна об’єднати загальним поняттям «людина». Інші слова-поняття об’єднують інші предмети, наприклад: «небесні тіла» (Місяць, Сонце, планета), «фрукти та овочі» (яблуко, вишня, помідор, кавун). Так, ви можете включити намальовані дитиною предмети в групи «тварини», «рослини», «посуд», «аксесуари» та ін.
Кількість груп, які можуть включати кілька предметів або навіть один, підраховується і оцінюється – по 1 балу за кожну групу. Звертаємо вашу увагу, що при аналізі та підрахунку груп враховуються всі зображення, а не тільки оригінальні.
ШВИДКІСТЬ – це швидкість, продуктивність образотворчої діяльності дитини, тобто це здатність за обмежену кількість часу (5 хвилин) виконати великий обсяг роботи, намалювати багато круглих предметів. У тесті підраховується кількість кіл, які використала дитина для зображення предметів. За кожне коло-малюнок дається 1 бал.
Інтерпретація результатів
Низький рівень:
- Оригінальність 0-2 бали
- Гнучкість 1-2 бали
- Швидкість 0-9 балів
- Оригінальність 2-6 балів
- Гнучкість 3-4 бали
- Швидкість 10-13 балів
- Оригінальність понад 7 балів
- Гнучкість понад 5 балів
- Швидкість понад 14 балів
Комментариев нет:
Отправить комментарий